Kontakt Mapa strony Deklaracja dostępności
  • Strona główna
  • Dla kandydata
  • Dla studenta
  • Doktorat z teologii
  • Dla pracownika
  • St. podyplomowe i kursy
Dla pracownika
Aktualności Pracownicy Pracownicy spoza Wydziału Teologicznego Osiągnięcia i wyróżnienia pracowników
Omega-Psir - Baza Wiedzy
Strona Baza Wiedzy Zarządzenie Rektora Warto zobaczyć Instrukcje FAQ Redaktorzy Wydziałowi - kontakt
USOSweb, poczta
USOSweb Poczta przez WWW Dla pracowników Instrukcje APD, OSA
Szybkie linki
Rada Doskonałości Naukowej – poradniki Struktura organizacyjna UAM Biblioteki Poczta przez WWW
 
Wydział Teologiczny Dla pracownika Dla pracownika Pracownicy

Pracownicy


ks. prof. dr hab. Jarosław Moskałyk
ks. prof. dr hab. Jarosław Moskałyk
Zakład: Teologii Systematycznej
Stanowisko: Profesor
e-mail: moskalyk@amu.edu.pl
  • Informacje ogólne
  • Dane biograficzne
  • Studia
  • Działalność dydaktyczna

Wybrane publikacje

  • KSIĄŻKI, SKRYPTY

    • Koncepcija cerkwy mytropołyta Andreja Szeptyćkoho. Lwiw 1997 ss. 12.
    • Narys chrystołohicznoji doktryny. Lwiw 1998 ss. 88 (skrypt)
    • Teologia Kościoła katolickiej metropolii kijowskiej w końcu wieku XVI i w wieku XVII.
      Lublin 2001 ss. 220.
    • Problem zjednoczenia w Kościele kijowskim w I poł. XVII wieku. Poznań 2006 ss. 225.
    • Ikoniczna rzeczywistość osoby i Kościoła. Poznań 2007 ss. 196.
    • Ikoniczna dijsnist’ osoby i Cerkwy. Lwiw 2008 ss. 104 (wersja ukr.)
    • Rutskiego i Mohyły projekty zjednoczenia Kościoła kijowskiego. Poznań 2007 ss. 143.
    • Bóg dialogu. Poznań 2009 ss. 238.
    • Kościół dialogu. Poznań 2011 ss. 207.
    • Własna tożsamość Kościoła. Wybrane elementy katolickiej eklezjologii wschodniej.
      Poznań 2013. s. 155.
    • Nieprzemijająca tożsamość chrześcijańskiej wiary. Poznań 2015 – 176 ss.


    REDAKCJA I WSPÓŁREDAKCJA 

    • Unia w Brześciu 1695. Materiały sesji naukowej w Olsztynie. red. I. Harasym, J. Moskałyk.
      Górowo Iławeckie 1997, ss. 51.
    • Ja –Wspólnota. Wspólnota – Ja. Interdyscyplinarny punkt widzenia.  red. E. Kotkowska,
      J. Moskałyk, M. Wiertlewska, „Colloquia Disputationes” 9 (2008), ss. 336.
    • Ja-Wspólnota. Perspektywa teologii fundamentalnej. red. E. Kotkowska, J. Moskałyk.
      Poznań 2009, ss. 182.
    • „Ja-Wspólnota w teorii i praktyce”. red. E. Kotkowska, J. Moskałyk. Poznań 2010, ss.160.
    • Mniejszość ukraińska w trosce o swoją identyczność. Jubileusz 50-lecia wspólnoty
      greckokatolickiej w Wałczu. red. J. Moskałyk, Wałcz 2010, ss. 180.
    • Współczesne zagrożenia wiary. red. J. Moskałyk. „Colloquia Disputationes” 31(2015)
      ss. 113.

     

    ARTYKUŁY

    • Istoryczno-teolohicznyj narys pro schidni nehrećki cerkwy, „Kałendar Błahowista 1993”,
      Górowo Iławieckie 1993, s.33-40.
    • Mytropołyt A. Szeptyćkyj dijsnyj symwol jednosti, „Kałendar Błahowista 1994”,
      Górowo Iławeckie 1994, s.34-41.
    • Schidni chrystyjański cerkwy zwani hrećkymy, „Kałendar Błahowista 1994”, Górowo
      Iławeckie 1994, s. 74-77.
    • Jeszcze o działalności metr. A. Szeptyckiego, w: Polsko wschodniosłowiańskie powiązania
      kulturowe, literackie i językowe, I Literatura i kultura, Olsztyn 1994, s.191-194.
    • Prawdywe obłyczcza Chrystowoji cerkwy w perwisnomu chrystijaństwi,
      „Kałendar Błahowista 1995”, Górowo Iławeckie 1995, s.32-39.
    • Zdijsnennija berestejśkoji uniji, „Kałendar Błahowista 1996”, Górowo Iławeckie 1996,
      s.41-49.
    • Wpływ unii brzeskiej na rozwój wschodniej eklezjologii katolickiej w XVII wieku,
      w: Unia w Brześciu 1695. Materiały sesji naukowej w Olsztynie, red. I. Harasym,
      J. Moskałyk, Górowo Iławeckie 1997, s.14-22.
    • Wpływ unii brzeskiej na rozwój wschodniej katolicko-unickiej myśli teologicznej
      w XVII wieku, w: Warszawskie zeszyty ukrainoznawcze 4-5, Spotkania
      polsko-ukraińskie-Studia Ucrainica, red. S. Kozak, Warszawa 1997, s.169-181.
    • Kościół greckokatolicki na Warmii i Mazurach, w: Tożsamość społeczeństwa
      Warmii i Mazur, red. B. Domagała, A. Sakson, Olsztyn 1998, s.126-134.
    • Kościoły greckokatolickie w świecie, współautor J.S. Gajek, J. Moskałyk, w: Unia brzeska
      z perspektywy czterech stuleci 8, red. S. J. Gajek, S. Nabywaniec, Lublin 1998, s. 237-254.
    • Newhasymist' duchownoho switła w hrekokatołykiw Polszczi u 1947-1957, "Bohoslovia" 63,
      Lviv 1999, k.1-4, s.60-66.
    • Realno-misterijnyj zmist ikonohraficznoho poczytannija schidnych Cerkow, "Ławra" 1(3),
      1999, s. 28-32.
    • Cinnist' chrystyjańskoho żyttija, "Kyjiwśka Cerkwa" 4, Kyjiw-Lwiw 1999, s.3-7.
    • Wełycz pereobrażennija, "Kyjiwśka Cerkwa" 5, Kyjiw-Lwiw 1999, s.16-20.
    • Nepodilnist' osoby, "Kyjiwśka Cerkwa" 6, Kyjiw-Lwiw 1999, s.21-24.
    • Narodżenne switło, "Kyjiwśka Cerkwa" 1(7), Kyjiw-Lwiw 2000, s.27-30.
    • Prysutnist' Bohoczołowika, "Kyjiwśka Cerkwa" 2(8), Kyjiw-Lwiw 2000, s.31-34.
    • Stan ludśkosti Isusa Chrysta, "Kyjiwśka Cerkwa" 3(9), Kyjiw-Lwiw 2000, s.27-30.
    • Isus Chrystus prawdywyj Boh i prawdywa Ludyna, "Kyjiwśka Cerkwa" 5(11),
      Kyjiw-Lwiw 2000, s. 25-28.
    • Misterija zemnoho żyttija Isusa Chrysta, "Kyjiwśka Cerkwa" 1(12), Kyjiw-Lwiw 2001,
      s. 48-54.
    • Pohlad mytr. Andreja na rozwytok Cerkwy, "Kyjiwśka Cerkwa" 2-3(13-14),
      Kyjiw-Lwiw 2001, s.78-82.
    • Widhuk na pastyrśkyj wizyt wsełeńśkoho archijereja Iwana-Pawła II w Ukrajinu,
      "Kyjiwśka Cerkwa" 4(15), Kyjiw-Lwiw 2001, s. 38-47.
    • Nepodilnist' istoriji Isusa, "Kyjiwśka Cerkwa" 4(15), Kyjiw-Lwiw 2001, s. 65-70.
    • Baczennija cerkwy mytr. A. Szeptyćkym w konteksti miżkonfesijnych widnosyn u Cerkwi
      w XXI stolitti, w: Polska-Ukraina 1000 Lat Sąsiedztwa 5, red. S. Stępień, Przemyśl 2002,
      s. 142-151.
    • Nad prirwamy wiry, "Bohoslovia" 66, Lviv 2002, k. 1-2, s.144-157.
    • Ideja objednannija Cerkwy za wczennijam mytropołyta A. Szeptyćkoho, "Boslovia" 67,
      Lviv 2003, k. 1-2 s. 84-94.
    • Spidlika baczennija schodu, "Bohoslovia" 68, Lviv 2004, k. 1-2, s. 125-134.
    • Pohlad na cerkwu mytr. A. Szeptyćkoho u perspektywi wykłykiw XXI stolittij,
      "Bohoslovia" 69, Lviv 2004, k. 3-4, s.34-44.
    • Pojednannija dwoch tradyciji w odnij wiri zhidno z bohosłowśkym tłumaczennijam
      Ipatija Potija, "Poznańskie Studia Teologiczne" 18, red. F. Lenort, Poznań 2005, s.111-124.
    • Odmienność w urzeczywistnianiu sakramentów inicjacji chrześcijańskiej, w: Eucharystia,
      red. Cz. S. Bartnik, Lublin 2005, s. 113-129.
    • Eucharystyczna moc jednoczenia wiernych. Perspektywa wschodnia, w: Eucharystia,
      red. Cz. S. Bartnik, Lublin 2005, s. 172-188.
    • Istoryko-bohosłowśki osnowy objednannija schidnoji kyjiwśkoji tradyciji zhidno
      Josyfa Welamyna Rutśkoho, "Poznańskie Studia Teologiczne" 19, red. F. Lenort,
      Poznań 2005, s. 117-135.
    • Hłuzływyj dialoh, "Kałendar Błahowista 2006", Górowo Iławeckie 2006, s. 32-52.
    • The Awereness of Suffering in Orthodox Theological Reflection, w: Phenomena of Crisis
      The Paschal Dimension of Suffering, red. E.Kotkowska, G.Piskorz, K.Retecka, T.Węcławski,
      M.Wiertlewska, Poznań 2006, s. 167-177.
    • Nasze istnienie w Trójcy, w: Śladami Mędrców, red. F. Lenort. Poznań 2006, s. 90-107.
    • Dramatyzm antysoboru lwowskiego z 1946 roku, "Poznańskie Studia Teologiczne" 20,
      red. F. Lenort, Poznań 2006, s. 223-238.
    • Rzeczywistość cierpienia. We wschodniej optyce teologicznej. "Zeszyty Karmelitańskie"
      4(37), 2006, s. 80-85.
    • Proces samozbereżennija Grekokatołykiw na terytorii Polszczi protiahom 60 – ty rokiw
      wid jichnioho peresełennija u 1947 roci, 'Kałendar Błahowista 2007', Górowo Iławeckie
      2007, s. 32-52.
    • Akt unijny z 1596 roku ciągłym dylematem na drodze zjednoczeniowej Kościoła,
      "Poznańskie Studia Teologiczne" 21, red. F. Lenort, Poznań 2007, s.149-162.
    • Nauka o Duchu Świętym I Soboru Konstantynopolitańskiego, w: Pneuma Hagion.
      W dwudziestolecie encykliki Jana Pawła II o Duchu Świętym w życiu Kościoła i świata,
      red. T.Siuda, Poznań 2007, s. 115-128.
    • Główne Kościoły tradycji wschodniej na Ukrainie a współczesny dialog ekumeniczny,
      "Studia Bobolanum" 1, 2007, s. 111-128.
    • Kasjan Sakowicz - ofiara własnego egoizmu, "Studia Bobolanum" 3, 2007, s. 33-46.
    • Okajanne rozjednuwannija. 'Kałendar Błahowista 2008'. Górowo Iławeckie 2008 s. 54-71.
    • Ikoniczny charakter relacji między wspólnotą a instytucją Kościoła. Pogląd wschodni,
      w: Społeczeństwo i Kościół 5, red. J. Baniak, Poznań 2008, s.43-55.
    • Jubileuszowa wizyta patriarchy Bartłomieja I na Ukrainie. "Teologia w Polsce" 2, (2008)
      nr 2, s. 345-56.
    • Czy Mohyła może być dzisiaj jeszcze symbolem pojednania?.
      "Poznańskie Studia Teologiczne" 22, red. F. Lenort. Poznań 2008, s. 163-173.
    • Złożony problem afirmacji wspólnoty na terytorium post-sowieckim. Zarys ogólny,
      w: Ja –Wspólnota. Wspólnota – Ja. Interdyscyplinarny punkt widzenia. red. E.Kotkowska,
      J.Moskałyk, M. Wiertlewska, Colloquia Disputationes 9, Poznań  2008, s. 127-144.
    • Sobór zdrady z 1946 roku, w: W cieniu Akcji Wisła. Ukraińcy we współczesnej Polsce,
      red. M. Melnyk, Olsztyn 2008, s. 33-45.
    • Relacje prawosławno-greckokatolickie w Polsce w minionym sześćdziesięcioleciu,
      w: W cieniu Akcji Wisła. Ukraińcy we współczesnej Polsce, red. M. Melnyk, Olsztyn 2008,
      s. 163-172.
    • Urzeczywistnienie Kościoła partykularnego, w: Ku mądrości teologii. red. K. Góźdź,
      E. Sienkiewicz, Szczecin 2008, s. 339-354.
    • Chrystyjańske rozuminnija nowoji ludyny. "Peremyśki Archijeparchijalni Widomosti" 6 (7),
      2008, s. 217-231.
    • Asymilacija - bezupynnyj proces. „Kałendar Błahowista 2009”. Górowo Iławeckie 2009,
      s.84-98.
    • Dialog cenniejszy niż milczenie we współegzystencji Kościołów, "Filozofia dialogu" 7,
      red. J. Baniak, Poznań 2009, s. 259-270.
    • Mistyka – źródło życia duchowego chrześcijan wschodnich, "Filozofia religii" 5,
      red. J. Baniak, Poznań 2009, s.251-263.
    • Kościół instytucjonalny w percepcji grekokatolików zamieszkałych w Polsce,
      "Społeczeństwo i Kościół" 6, red. J. Baniak, Poznań 2009, s. 199-216.
    • Wschodnie oblicze osobowo-teologiczne, w: In persona Christi, t. 2., red. K. Góźdź,
      Lublin 2009, s. 927-935.
    • Jana Pawła II otwartość na chrześcijański Wschód, „Teologia Praktyczna” 10,
      red. A. Przybecki, Poznań 2009, s. 159-170.
    • Lokalna wspólnota eklezjalna jako miejsce przemiany dynamicznej osoby według
      M. Afanasjewa, w: Ja-Wspólnota. Perspektywa teologii fundamentalnej. red. E.Kotkowska,
      J.Moskałyk, Poznań 2009, s. 81-96.
    • Próba spojrzenia na zjawisko światła we wschodniej perspektywie teologicznej,
      „Biblia i Ekumenizm” 4, red. T. Siuda, Poznań 2009, s. 95-107.
    • Arcybiskup Józef Teodorowicz – hierarcha ormiański. "Poznańskie Studia Teologiczne" 23,
      red. F. Lenort, Poznań 2009, s. 233-246.
    • Charyzmatyczno-kenotyczny wymiar przynależności do Kościoła, RTE KUL 56 (2009), z.8,
      s. 33-46.
    • Wocerkowlennija mołodi – neobchidnist’ ta perspektywy,
      „Peremyśki Archijeparchijalni Widomosti” 8(9), Przemyśl 2009, s.197-209.
    • Komu służyty?. „Kałendar Błahowista 2010”, Górowo Iławeckie 2010, s. 73-87.
    • Relacje „ja-wspólnota” w ujęciu całościowym, w: „Ja-Wspólnota w teorii i praktyce”,
      red. E. Kotkowska, J. Moskałyk, Poznań 2010, s.135-158.  
    • Mniejszość ukraińska między przeszłością a teraźniejszością,
      w: Mniejszość ukraińska w trosce o swoją identyczność, Wałcz2010, s. 143-162. 
    • Znaczenie wschodniej symboliki cerkiewnej, TwP 4 (2010), nr 2, s. 221-232.
    • Metropolita Andrzej Szeptycki wobec wyzwań historyczno-eklezjalnych,
     „Poznańskie Studia Teologiczne” 24 (2010), s. 301-321. 
    • Czomu służyty?. „Kalendarz Błahowista 2011”, Górowo Iławeckie 2011, s.112-127.   
    • Niezagrożona tożsamość jako nowe wyzwanie dla wschodnich katolików w Polsce,
      w: Kościół po transformacji systemowej w Polsce. red. E. Sienkiewicz, Koszalin 2011,
      s.69-81.
    • Ikoniczny wymiar ludzkiej egzystencji. „Studia Teologiae Fundamentalis” 2 (2011),
      s.147-159.
    • Cyryla i Metodego dzieło chrystianizacji Słowian, TwP 5 (2011), nr 2, s. 249-258.
    • Funkcja soborowości Kościoła, „Colloquia Theologica Ottoniana” 1 (2011), s. 115-128.
    • Idea powszechności Kościoła według Włodzimierza Sołowjowa, RTE KUL 58 (2011), z.3,
      s. 89-102.
    • Przewaga idealizmu w życiu i twórczości Melecjusza Smotryckiego,
      „Poznańskie Studia Teologiczne” 25 (2011), s. 325-339.
    • Jak służyty?. „Kałendar Błahowista 2012”, Górowo Iławeckie 2012, s. 123-137.   
    • Osoba w rzeczywistości wspólnotowo-eklezjalnej, „Personalizm” Lublin 2012, s. 45-57.
    • Chrystologiczna wizja Paula Evdokimova, w: Współczesny dyskurs o Jezusie Chrystusie,
      red. B. Ferdek, Wrocław 2012, s. 59-72.
    • Zasada jedności wiary według „Harmonii” Adama H. Pocieja, RTD KUL 4(59), 2012, 
      s. 31-46.
    • Na drodze poznania wiary, TwP 6 (2012), nr 2, s. 41-51.
    • Theotokos w dialogu katolicko-prawosławnym według Jana Pawła II,
      „Studia Teologiae Fundamentalis” 2 (2012), s. 151-163.
    • Człowiek wobec wyzwania kosmicznego, „Studia Gnesnensia” 26 (2012), s. 117-129.
    • Przykład dziejowej roli Abp Josyfa Slipyja, „Poznańskie Studia Teologiczne” 26 (2012),
      s. 321-335.
    • Dowkoła pytannija „demokratiji” u Cerkwi, „Kalendar Błahowista 2013”,
      Górowo Iławeckie 2013, s. 103-117.
    • Chrystologiczna wizja metropolity A. Szeptyckiego, w: Jezus Chrystus w refleksji
      współczesnych teologów, red. B. Kochaniewicz, „Colloquia Disputationes” 21 (2013),
      s. 215-227.
    • Uobecnienie tradycji wschodniej w Kościele greckokatolickim w Polsce,
      w: Światło Wschodu w przestrzeni gotyku, red. K. Pasławska-Iwanczewska,
      Górowo Iławeckie 2013, s. 13-28. 
    • Problem podobieństwa w chrześcijańskiej tradycji wiary,
      „Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie” 20, (2013), z. 1-2, s. 175-18.
    • Doświadczenie historyczno-religijnej alienacji a współczesne związki wewnątrz
      chrześcijaństwa, „Poznańskie Studia Teologiczne” 27, (2013), s. 211-230.
    • Problem herezji w prawosławnej świadomości religijnej, „Przegląd Religioznawczy”
      2 (248), (2013), s. 23-36.
    • Hidnist’i totożnist – aktualni wykłyky dla rozwytku dytyny.
      „Peremyśki Archijeparchijalni Widomosti” 12 (13), Przemyśl 2013, s. 209-217. 
    • Chiba ludiam wydno lipsze, „Kałendar Błahowista 2014”, Górowo Iławeckie 2014,
      s.102-117.
    • Czy obrzędy Kościoła są pomocne wierze?, w: De Catechizandis adultis, Poznań 2014,
      s. 91-99
    • Idea partykularyzmu eklezjalnego w oparci o Dekret o Wschodnich Kościołach Katolickich,
      „Studia Oecumenica” 14, (2014), s. 213-224.
    • Sakrament a celebracja, TwP 8, (2014), nr 2, s. 59-69.
    • Wiara jako synteza słuchania i widzenia według Lumen Fidei,
      „Poznańskie Studia Teologiczne” 28, (2014), s. 155-164.
    • Chrześcijańska wizja współczesnego człowieka, „Studia Gnesnensia” 28, (2014), s. 59-70.
    • Wyzwolenie ukrytych przymiotów człowieczeństwa, „Studia Gnesnensia” 29, (1915),
      s. 57-67.
    • Aktualność dogmatu a ortodoksja otwarta, w: Współczesne zagrożenia wiary,
      red. J. Moskałyk, „Colloquia Disputationes” 31 (2015), s. 101-113.
    • Rola wschodniego katolicyzmu w optyce zjednoczenia chrześcijańskiego,  TwP 10 (2016),
      nr 1, s. 33-45.
    • Najważniejszy punkt odniesienia dla osoby i rzeczywistości stworzonej według Hryhorija
      Skoworody (1722-1794). „Seminare”. Poszukiwania naukowe, 37 (2016), nr 2, s. 11-22.
    • Mały krok do połączenia i nieznana droga ku zjednoczeniu, „Studia Oecumenica” 16
      (2016), s. 137-150.
    • Chrzest łączy czy dzieli? Ekumeniczne implikacje sakramentu, w: Chrzest Polski 966-2016.
      Ujęcie interdyscyplinarne,  red. B. Kochaniewicz, Poznań 2016, s. 75-87.
    • Eklezja siostrzana a realizm Kościoła partykularnego, „Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie”
    23, (2016), s. 181-190.              
    • Teologiczna inspiracja po unii brzeskiej w 1596 roku, „Studia Gnesnensia” 30 (1916),
      s. 23-36.
    • Wyzwolona przyjaźń a braterstwo Chrystusa według wschodniej intuicji teologicznej,
      w: Współczesne kontrowersje chrystologiczne, red. B. Ferdek, Wrocław 2016, s. 119-130.
    • Zniekształcona rzeczywistość prawosławnego życia cerkiewnego w pojmowaniu Marii
      Skobcowej, w: Jak lód jest jego duch, jak kamień – serce…. Religia-Filozofia-Polityka, 
      przekł. z j. ros., oprac. red. G. Ojcewicz. Szczytno 2017, s. 511-524.
    • Boża Mądrość a ludzki rozsądek według A. Szeptyckiego. „Seminare”.
      Poszukiwania naukowe, 38 (2017), nr 3. s. 11-22.  
        

    INNE PUBLIKACJE

    • Kościół greckokatolicki na Warmii, Kalendarz Maryjny 1993.
    • Kościół greckokatolicki na Warmii, "Kalendarz Maryjny 1993",Olsztyn 1992, s. 176.
    • Na kraszczych zrazkach. Słowo pro katechetycznyj prawylnyk, "Arka" 2, Lwiw 2000 s. 5.
    • Unia zamiast podziału. Akcenty 6. wrzesień Berlin 2004. s. 6-7.
    • Špidlika baczennija schodu. "Bohoslovia" 68, Lviv 2004 k. 1-2 s.125-134.
    • Dytiatko Isus darom dla switu, wer.pol. (Dzieciątko Jezus darem dla świata),
      Gazeta parafialna greckokatolików w Poznaniu, Poznań 2006, s. 2 (3).
    • Promynuło 60 rokiw wid likwidaciji grekokatolyćkoji Cerkwy, "Błahowist" 3, berezeń 2006,
      s. 3.
    • Widijshow u wichnist. "Błahowist" 1, siczeń 2007 s. 7.
    • Doswid Paschy. "Błahowist" 4, kwiteń 2007 s. 2.8.
    • Wstęp – Ja-Wspólnota. Perspektywa teologii fundamentalnej, Poznań 2009 s. 7-9.
    • Wprowadzenie – Mniejszość ukraińska na ziemi wałeckiej (1947-2010). W trosce o własną
      identyczność, Poznań 2010, s. 5-9.
    • Unia Brzeska – mity i fakty (wywiad), w: Grekokatolicy.Pl, 1, 2010, nr 2(2), s. 8-10.
    • Projdenyj szlach Władyky Juliana Gbura, "Błahowist" 2 (244), kwiecień 2011, s. 9-10.
    • Rol nowoho katechyzma UGKC, „Błahowist” grudzień 2011, s. 4-5. 
    • Rec. A. Slodička, Staroorientálne ortodoxné Cerkvi, (Poznań 2009, Prešov 2010),
      „Śląskie Studia Teologiczne”45, 1 (2012), s. 204-206.
    • U poszuku widnowy, „Błahowist”, 3 (267), marzec 2013, s. 1,2.
    • Anagenesis (widrodżennija) zawdiaky Cerkwi, „Błahowist”, czerwiec 2013, s. 1, 4.
    • Pislasłowo – П. Кречун, „Cвятий Йосафат Кунцевич (1580-1623) як свідок віри
      в епосі релігійної контроверсії”, Крехів 2013, s. 325.
    • Wspólnota wita Zbawiciela, „Misyjne drogi” 1/163 (32), 2013, s. 36-37.
    • Bogactwo Kościoła greckokatolickiego, „ Misyjne drogi” 3/165 (32), 2014, s. 52-53.
    • O posłudze w Kościele greckokatolickim (wywiad). 2014.
    • Widhuk na stattiu o. B. Panczaka – Kałendar i dar swobody ta wyboru
      (Kałendar Błahowista 2015), „Nasze Słowo” nr 8.2015.02.22.
    • Widhuk na stattiu o. dn P. Sywickoho – Sobor 2014 roku-refleksiji uczasnyka
      (Kałendar Błahowista 2015), „Nasze Słowo” nr 11, 2015.03.15.
    • Wprowadzenie: „Współczesne zagrożenia wiary”, Poznań 2015, s. 7-8.
    • Rec. E. Sienkiewicz. „Nowa ewangelizacja w ponowoczesnym świecie”, Szczecin 2015,
      „Studia Gnesnensia” 25 (2015), s. 368-372.

Cofnij

Drukuj stronę Zarządzanie stroną

Kalendarz wydarzeń

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań | tel. centrala +48 (61) 829 40 00, NIP: 777-00-06-350, REGON: 000001293

Ten serwis używa plików "cookie" zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.